Abstract
The purpose is to account for the actions carried out by first grade children, from a rural school in Bogotá, when carrying out literary reading processes. This study is based on qualitative research, through a case study. As a result of the process, the contribution that primary school can make to the formation of critical readers is evident when the construction of meaning and the interrogation of complete texts are privileged.
References
Bajtín, M. (2012). Estética de la creación verbal. Ciudad de México: Siglo XXI Editores.
Eco, U. (1992). Los límites de la interpretación. Barcelona: Editorial Lumen S.A.
Jurado, F. (2016A). Lectura crítica para el pensamiento crítico. Bogotá: Red Colombiana para la Transformación de la Formación Docente en Lenguaje.
Jurado, F. (2016B). “El derecho a los aprendizajes ‘básicos’: la lectura crítica en la educación para la democracia” en: Sobre los aprendizajes fundamentales. Bogotá: Red Colombiana para la Transformación de la Formación Docente en Lenguaje.
Kristeva, J. (1981). Semiótica 1. Madrid: Editorial Fundamentos.
Stake, R. (1999). Investigación con estudio de casos. Madrid: Ediciones Morata.
Todorov, T. (1981). Mikhail Bakhtine. Le príncipe dialogique. Paris: Éditions du Seuil.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Ángela López López