Learning english: importance and satisfaction case student’s aquaculture and agroindustrial center, Gaira, Magdalena regional

Learning english: importance and satisfaction case student’s aquaculture and agroindustrial center, Gaira, Magdalena regional

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.10472739

Keywords:

aprendices, desempeño, factores, inglés, satisfacción, SENA

Abstract

In Colombia, policies have been established to promote educational internationalization, for this reason in recent years it has been thought that students develop global skills. This is how the Ministry of Education creates the National Bilingualism Program (PNB) 2014-2019, with new competence standards, according to the Common European Framework of Reference. The appropriation of a foreign language implies a variety of factors that affect its acquisition in a positive or negative way; same that can be, among others, emotional, demographic, internal and external of the learner. This study seeks to answer the question: What are the factors that affect satisfaction with learning English as a foreign language? emphasizing the determinants of thematic content of English skills, methodology, infrastructure, teacher and student performance.; developed at SENA, Magdalena Regional, Gaira Aquaculture and Agroindustrial Center -CAAG-. It is concluded that the apprentices, in general terms, expressed a highly favorable reaction (90%), regarding the importance they give to the elements that were submitted to evaluation. In turn, they showed levels of satisfaction for learning English as a foreign language in the components grouped in the second part of the questionnaire, establishing a general average of satisfaction of 54%.

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Author Biographies

Carmelina Paba Barbosa, Universidad del Magdalena

Doctora en Psicología con Orientación en Neurociencia Cognitiva Aplicada, Universidad Maimónides, Buenos Aires. Especialización en Edumática, Universidad Autónoma de Colombia, Bogotá. Magíster en Educación con Especialidad en Orientación y Asesoría Escolar, Universidad Pedagógica Nacional, Bogotá. Psicología, Universidad INCCA de Colombia, Bogotá. Universidad del Magdalena, docente emérita. Grupo de investigación Cognición y Educación.

Amanda Iguarán Jiménez, Universidad del Magdalena

Magíster en Educación- Universidad de la Costa, Barranquilla, Especialista en Docencia Universitaria- Universidad del Magdalena, Santa Marta Psicóloga, Universidad del Magdalena, Santa Marta, Universidad del Magdalena, Docente catedrático. Grupo de Investigación Cognición y Educación.

Esther Sequea Gutiérrez, IED Inem Simón Bolívar

Magíster en Educación, Universidad del Magdalena. Licenciada en Lenguas Modernas, Universidad del Magdalena. Docente de aula (área, inglés), IED Inem Simón Bolívar.

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Published

2024-01-22

How to Cite

Paba Barbosa, C., Iguarán Jiménez, A., & Sequea Gutiérrez, E. (2024). Learning english: importance and satisfaction case student’s aquaculture and agroindustrial center, Gaira, Magdalena regional. Entretextos, 18(34), 115–133. https://doi.org/10.5281/zenodo.10472739
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