Artificial Intelligence at CIETyC 2024: A Beacon of Transformative Innovation
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
VISOR (Español (España))

Keywords

Artificial Intelligence
Higher Education
Social Transformation

How to Cite

Jiménez Pitre, I. (2024). Artificial Intelligence at CIETyC 2024: A Beacon of Transformative Innovation. Ciencia E Ingeniería, 11(2), e12809579. https://doi.org/10.5281/zenodo.12809579

Abstract

The International Congress on Science, Education, and Technology 2024 (CIETyC 2024), held in Armenia, Quindío, Colombia, from May 22 to 24, has marked a milestone in the quest for innovative solutions to the challenges of the 21st century. This multidisciplinary meeting for social transformation provides a dynamic space for exchange and reflection on the challenges and opportunities presented by science, education, and technology in today’s society. It brought together researchers, academics, students, and professionals from various fields, fostering collaboration and knowledge generation in an enriching environment to explore the transformative potential of science, education, and technology in our society.

https://doi.org/10.5281/zenodo.12809579
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
VISOR (Español (España))

References

Anthropic. (2024). https://claude.ai/login

Aguilar Juárez, M. A., Toledo Vázquez, V., & Roblero Villatoro, E. J. La comunicación, desde el uso de recurso de las ticen los modos colectivos de producción de conocimientos en la RESIEDU. LA INVESTIGACIÓN UNIVERSITARIA Y SUS CONTRIBUCIONES EN MESOAMÉRICA, 235.

García-Peñalvo, F. J., Llorens-Largo, F., & Vidal, J. (2024). La nueva realidad de la educación ante los avances de la inteligencia artificial generativa. RIED-Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 27(1), 9-39.

Goleman, D. (2014). Inteligencia emocional. [Emotional intelligence]. Editorial Kairos. Temas e Debates e Círculos de Lectores.

Google AI. (2024). https://gemini.google.com/

OpenAI. (2024). https://chat.openai.com/

Pérez, G. M. H. (2022). Aportes de la inteligencia emocional en la educación. EPISTEME KOINONIA: Revista Electrónica de Ciencias de la Educación, Humanidades, Artes y Bellas Artes, 5(1), 274-287.

Sánchez Cruz, L., Valarezo Encalada, C., Martínez Paredes, G., y Sánchez Artigas, R. (2021). Inteligencia emocional y rendimiento académico: estudio en escolares de Huambaló, Ecuador. [ Emotional intelligence and academic performance: study in schoolchildren in Huambaló, Ecuador] Correo Científico Médico, 25(3). Recuperado de: https://n9.cl/wzhii.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2024 Iris Jiménez Pitre

Downloads

Download data is not yet available.