Transmodernity in voice and women's dress

Transmodernity in voice and women's dress

Authors

  • José Lemus Universidad de Oriente, República Bolivariana de Venezuela

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.6410248

Keywords:

Transmodern thinking, political commitment, decolonial impacts, social subject, integral human

Abstract

From the line of research School Management with political commitment in citizen education, the complex objective of analyzing the contributions that Dr. Milagros Elena Rodríguez has made to transmodern thought is proposed, to inquire into the thinking of the professional in undergraduate and graduate education. It is an investigation that is sustained through the transmethod of comprehensive, ecosophic and diatopic hermeneutics. From the complex trans-methodical perspective, it is conceived how, from the actions of Dr. Rodríguez, new encounters, actions and decolonial impacts are made possible in the educational, investigative and human dynamics that allow the social being to understand each other in another way, with another thought- making and resemantizing their political commitment from an integral human perspective.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

José Lemus , Universidad de Oriente, República Bolivariana de Venezuela

Postdoctor en Educación matemática: Pensamiento, Religaje y Construcción de Emergentes Educativos en la Transmodernidad. Doctor en Ciencias de la Educación. Magister Scietiarum en Docencia, Educación Superior. Especialista en Gerencia Educacional. Licenciado en Educación Mención Biología. Docente Asociado a Dedicación Exclusiva, Universidad de Oriente, República Bolivariana de Venezuela.

References

Rodríguez, M.E & Lemus, J.G (2020). El lenguaje como apertura al sistema complejo en la Educación Matemática Decolonial.Revista Kavilando, 12(1), 1-12.

Rodríguez, M. (2019) “Re-ligar como práctica emergente del pensamiento filosófico transmoderno” Revista Orinoco Pensamiento y Praxis/ Multidisciplinarias, 7(11), 13-33.

Rodríguez, M. E(2020a). El ciudadano planetario: urgente constructo complejo - ecosófico en la Tierra – Patria. Revista Educar Mais, 5(5), 1348-1362.

Rodríguez, Milagros Elena. La hermenéutica comprensiva, ecosófica y diatópica: un transmétodo rizomático en la transmodernidad. Revista Perspectivas Metodológicas,.19,1-15. DOI: https://doi.org/10.18294/pm.2020.2829

Rodríguez, M. E. (2020b). La metamorfosis: sustentos rizomáticos desde las Sagradas Escrituras. .Revista Hipótese, Itapetininga, 6(1), .294-299. Recuperado de https://revistahipotese.webnode.com/edicao-2019/ .

Rodríguez, M. E.(2021b). El Currículo Decolonial en la Educación Matemática Decolonial Transcompleja: Deconstruido de La Violencia Epistémica Curricular Excluyente. Revista Espaço do Currículo, 14(2), 1-15, 2021b. DOI: https://doi.org/10.22478/ufpb.1983-1579.2021v14n2.52718.

Rodríguez, M.E. (2018) La Educación Patrimonial y la Formación Docente desde la Transcomplejidad. TELOS. Revista de Estudios Interdisciplinarios en Ciencias Sociales, 20(3), 431-449.

Rodríguez, M.E. (2020c). Miradas Transcomplejas de la Díada: Educación Matemática Crítica – Antropoética. Revista Praxis Investigativa REDIE, 12 (22), 58-76.

Rodríguez, M.E. (2021c). Paulo Freire Y La Educación Matemática Decolonial Transcompleja: Una Insurrección En Clave Liberadora. Revista de Estudos em Educação e Diversidade,. 2(5), 1-17. .Disponível em: http://periodicos2.uesb.br/index.php/reed.

Published

2022-04-03

How to Cite

Lemus , J. (2022). Transmodernity in voice and women’s dress. Entretextos, 16(30), 56–68. https://doi.org/10.5281/zenodo.6410248
Loading...