Abstract
The current social dynamics has been influenced by the advances that have occurred in the knowledge society and the globalized world, in relation to technology, which is why it is sought in the educational environment to promote the generation of knowledge through activation of scientific research. In this way, innovation and intellectual resources have become an important part of solving the problems that arise in society today, which is why organizations promote investment in knowledge and new technologies such as a guarantee of having better results in production and strategies adjusted to the reality of each country.
References
ACUERDO 066 DE 2005. Sistema De Gestión De La Calidad, El Consejo Superior De La Universidad Pedagógica Y Tecnológica De Colombia.
Albornoz y Otros (2008). Indicadores De Ciencia Y Tecnología En Iberoamérica Agenda 2008. Buenos Aires - Argentina.
Arias, G. (2006). Proyecto De Investigación: Introducción A La Metodología Científica. (5ª ed.) Caracas: Episteme.
AUSJAL (2012). Uso Y Apropiación De TIC En AUSJAL. Un Estudio Descriptivo. Nº27, pp. 253-283. ISSN: 1657-6276.
CONFERENCIA MUNDIAL SOBRE LA EDUCACION SUPERIOR. La educación superior en el siglo XXI: Visión y acción. 9 de octubre de 1998.
DANE (Departamento Administrativo Nacional de Estadísticas). Medición de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones. Resumen Ejecutivo. Agenda de Conectividad. Diciembre de 2003, consultado viernes 27 abril 2012.
DECRETO 1742 DE 1994, Fecha de Expedición: 03/08/1994, Medio de Publicación: Diario Oficial 41476.
Fernández, V (2006). Desarrollo De Sistemas De Información. Una Metodología Basada En El Modelado. ISBN: 84-8301-862-4.
Finol y Camacho (2008). El Proceso De Investigación Científica. Maracaibo, Venezuela.
García, T (2006), Políticas Públicas De Apoyo A La Investigación Y Desarrollo En Las Universidades Públicas Del Departamento Del Cesar - Colombia. Trabajo de Grado (Msc. en Gerencia de Proyectos de Investigación y Desarrollo)--Universidad Dr. Rafael Belloso Chacín, Decanato de Investigación y Postgrado, Maestría en Gerencia de Proyectos de Investigación y Desarrollo, Maracaibo, 2006.
Gil, P, Pomares, J y Candelas, F (2010). Redes y Transmisión de Datos. Madrid-España. ISSN: 978-84-9717-125-0.
Hernández, A. (2003). El Proyecto Factible como Modalidad en la Investigación Educativa. Ponencia: II Reunión Nacional de Gestión de Investigación y Desarrollo. Barquisimeto - Venezuela 21 de mayo 2003.
Hernández, Fernández y Baptista (2006). Metodología De La Investigación. México - Editorial McGraw-Hill.
Hernández, Fernández y Baptista (2010). Metodología De La Investigación. México - Editorial McGraw-Hill.
Hernández, R (2007). Algunas Consideraciones Sobre La Investigación Científica En Colombia. Bogotá – Colombia. Vol. 5, Nº.007, p.1-5. ISSN: 1794-2370.
Hernando J, Florián M (2004), Redes del saber: investigación virtual, proceso educativo y autoformación integral, Bogotá – Colombia, ISBN: 958-20-0758-3.
Hurtado de Barrera, J (2010). Metodología De La Investigación, Guía Para La Comprensión Holística De La Ciencia. Caracas, venezuela. ISBN: 9789806306660
Maya, R (2009). Gestión Tecnológica En Las Universidades Del Departamento Del Cesar. Valledupar–Colombia. ISBN: 978-958-44-3144-8.
Sommerville, I (2006). Ingeniería del Software. Madrid, España. ISSN: 84-7829-074-5.
Sierra Bravo, R (2007). Tesis Doctorales Y Trabajos De Investigación Científica. Madrid, España. ISSN: 8497321383.
Yanes, J (2007). Las TIC Y La Crisis De La Educación. Biblioteca Digital VirtualEduca.Disponible: http://www.virtualeduca.org/documentos/yanez.pdf (consulta: 2012, Abril 30)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2019 Hamilton Garcia Castro, Yimy Barros Farfan , Raul Maya Pabon