Vol. 16 No. 31 (2022): Fabio Jurado Valencia: project-based pedagogy (July-December 2022)
Fabio Jurado Valencia: project-based pedagogy (July-December 2022)

Ponderar la labor del doctor Fabio Jurado Valencia, en el campo de la educación, es casi obligatorio, sus aportes se han ido constituyendo en asientos teóricos que alimentan los trabajos de investigadores y académicos, no sólo en Colombia sino, en América Latina; es así como sus inquietudes por la práctica pedagógica de maestros va incrementándose y jalonando otras posibilidades de contar con una escuela que interprete los ideales de la formación tanto de maestros como de estudiantes, esencia y existencia de la dinámica educativa. 

También disponible a cuerpo completo PDF.

Doi: https://www.doi.org/10.5281/zenodo.7395147

Perfiles

Silvia Rey González
7-21
Acompañando a un maestro
https://doi.org/10.5281/zenodo.7394853
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7394853

Editorial

Emilce Sánchez Castellón
22-24
Fabio Jurado Valencia: the project-based pedagogy
https://doi.org/10.5281/zenodo.7339977
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7339977

Artículos

Ligia Sánchez Castellón , Fabio Jurado Valencia , Amanda Iguarán Jiménez , Emilce Sánchez Castellón
25-46
How do wey work with the studentsand familiesand how do you evaluaré during the pandemic?
https://doi.org/10.5281/zenodo.7352466
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7352466
Gabriel Iguarán Montiel
47-59
Numerical ancestral tissue for the experience survival of the eirukuu. A look from the paper of the wayuu woman
https://doi.org/10.5281/zenodo.7352509
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7352509
Ángela López López
60-71
What do children do when they read literature?
https://doi.org/10.5281/zenodo.7352562
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7352562
María Rodríguez Luna
72-95
Fabio Jurado Valencia: intellectual committed to education
https://doi.org/10.5281/zenodo.7352649
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7352649
Pedro Rivas Morales Rivas Morales
96-106
Warao: Maraisa in the land above and in this one that we premiere
https://doi.org/10.5281/zenodo.7352933
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7352933
Antonio Nadal Masegosa
107-120
The educational research as the didactics of sterility
https://doi.org/10.5281/zenodo.7352985
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7352985
Jessica Visotsky
121-133
Comprehensiveness of university practices and the intersectional paradigm in territory from critical pedagogies
https://doi.org/10.5281/zenodo.7354920
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7354920
Armando Alvarado Pacheco
134-142
Peace turism and coexistence
https://doi.org/10.5281/zenodo.7355848
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7355848

Argumentos

Guillermo Bustamante Zamudio
143-147
Literature in education, according to Fabio Jurado
https://doi.org/10.5281/zenodo.7356037
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7356037
Alfredo Hernández Abella
148-154
What about Cognitive Grammar in the training of Colombian teachers?
https://doi.org/10.5281/zenodo.7356254
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7356254

Pinceladas regionales

Víctor Bravo Mendoza
155-161
The connotation of a name
https://doi.org/10.5281/zenodo.7356497
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7356497

Reseñas

Alcibíades López Hernández
162-165
The right to 'basic' learning: critical reading in education for democracy
https://doi.org/10.5281/zenodo.7356709
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7356709
Rudecindo Ramírez González
166-169
The formation of critical readers from the classroom
https://doi.org/10.5281/zenodo.7356883
PDF (Español (España)) PDF Zenodo (Español (España)) HTML (Español (España)) VISOR (Español (España))
ARK: https://n2t.net/ark:/47886/7356883