Remote education and the teaching of mathematics in times of pandemic
PDF (Español (España))
PDF Zenodo (Español (España))

Keywords

Remote education
mathematics teaching
pandemic
COVID-19

How to Cite

Suárez García , J. (2021). Remote education and the teaching of mathematics in times of pandemic. Entretextos, 15(29), 30–41. https://doi.org/10.5281/zenodo.5716209

Abstract

At present, education is being complemented by technologies, through remote education, it arrives to aid the teaching and learning process, which due to the presence of the SARS-COV2 virus that produces the COVID-19 disease is not allowed that students flock to classrooms; In such a way that, a study with a qualitative approach, of a documentary type, is presented, where a compilation, reading and analysis of the different studies or work carried out was made and that relate the two categories to study, remote education and the teaching of the mathematics in times of pandemic, thus it was possible to extract the useful data for this work It should be noted that technology is an essential resource to apply remote education in the teaching of mathematics, it brings students closer to these times that COVID-19 separates us for health reasons, therefore it is recommended that teachers apply strategies, resources and tools that remote education offers today.

https://doi.org/10.5281/zenodo.5716209
PDF (Español (España))
PDF Zenodo (Español (España))

References

Arias, F. (2012). El proyecto de investigación: Introducción a la metodología científica. Caracas: Episteme.

Ávila-Storer, A. (2004). Propuesta alternativa de alfabetización en matemáticas. Resultados de una primera experimentación. D.F. México: UPN.

Corrales, X. (2017). Estrategias pedagógicas innovadoras para lograr aprendizaje autónomo en cursos universitarios bimodales. San José, Costa Rica: UNCR.

Durkheim, E. (1975). Educación y sociedad. Barcelona: Peninsula.

García, J. (1986). Un modelo de análisis para la evaluación del rendimiento académico en la enseñanza a distancia. Madrid: OEI.

Hodges, C. (29 de julio de 2020). Ibero. Obtenido de La diferencia entre la enseñanza remota de emergencia y el aprendizaje en línea: https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning

López, E. (2017). El trabajo cooperativo como estrategia para mejorar el proceso lógico matemático en alumnos de primaria. Veracruz: Universidad Veracruzana.

Pérez, M. V. (2016). Aprendizaje de la Matemática utilizando herramientas de aula virtual. Congreso Iberoamericano de Ciencia, Tecnología, Innovación y Educación (págs. 2-22). Buenos Aires: s/i.

Sarmiento, M. (2007). La enseñanza de las matemáticas y las NTIC. Una estrategia de formación permanente. Tarragona: Universidad Rovira i Virgili.

Universidad de Palermo. (2017). ¿Qué es la educación a distancia? Palermo, Buenos Aires: UP .

Villegas, D. (2020). Diferencias entre educación remota yu virtual. Lima: UP Ediciones.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Jamil Suárez García

Downloads

Download data is not yet available.