Abstract
This paper is a product of the reflection of the experience in research work. The oral text does not admit written transcriptions without losing what characterizes it: the euphonies, the expressions and the elements of the surrounding landscape. Any written approach is just an approximation, usually not a very happy one. Nevertheless, it is an important source in the creative and artistic elaboration, which is a product of the divergent thought.
References
Amodio, E. (2006). Producción y transmisión del saber: oralidad, escritura e imágenes. Caracas: IESALC UNESCO.
Cordido, I. (2008). Memoria del Zulia Petrolero. Documental videográfico Maracaibo, LUZ.
Cordido, I. (1989). Testimonios sobre la misma tierra. Documental cinematográfico, LUZ.
Cordido, I. (2003). Los rostros del petróleo. Documental videográfico Maracaibo, LUZ.
García Bacca, J. D. (1969). Curso sistemático de filosofía actual. Ediciones de la Universidad Central de Venezuela. Caracas.
__________________ (1997). Antropología filosófica contemporánea. Anthropos Editorial. 2 reimpresión, Barcelona, España.
Hérin, R. (2006). Introducción a la geografía social. Universidad del Zulia. Ediciones del Vice Rectorado Académico. Colección de Textos Universitarios. Maracaibo. Estado Zulia, Venezuela.
McDowell, J. (2003). “Performance: Antropología de la Oralidad” in: http://www.bertsozale.com.topaketak), preparado para Encuentros interculturales: Improvisación oral en el mundo, evento realizado en el San Sebastián, noviembre, País Vasco, España.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2019 Ivork Cordido Demartini