Abstract
In Colombia, the increase in the offer and coverage of virtual higher education is evident. With the growth, new needs arise due to questions about the quality of education. In this research, the creation of an instrument for assessment that leads to the improvement of virtual training at the University of Quindío was proposed. To do this, different methods of assessing the quality of the courses were reviewed and an own instrument for assessment was designed and applied to a sample of courses, which are complemented by surveys of teachers, students and graduates. The investigation is in process, therefore, the report and the final conclusions are still in process.
References
CALED, (2015). Modelo de acreditación de accesibilidad en la educación virtual.
Carmona Suárez, E. J., Arrieta A. & Rodirguez E. (2014). Estándares e-Learning comoparámetro de calidad en la educación virtual: Elizcom.
Carmona , E. J., & Rodriguez, E. (2017). Buenas prácticas en la educación superior virtual a partir de especificaciones de estandares e-Learning. Sofía, 13(1), 13-25. Obtenido de http://revistas.ugca.edu.co/index.php/sophia/issue/view/49
Carrasco Vargas, S., & González Escobar, V. (2011). Concepción de e-Learning en el contexto del país: Un uevo concepto de mundo, de empresa y de educación. En C. Rama, & J. Domínguez Granada, El aseguramiento de la calidad de la educación Virtual. Chimbote, Perú: Gráfica Real.
Facundo, A. (2011). Análisis del aseguramiento de la calidad de la educación superior. En C. Ramos, & J. Domínguez Granada, El aseguramiento de la calidad de la educación virtual. Chimbote, Perú: Gráfica Real.
García, A., Guerrero, R. S. y Granados, J. M. (2015). Buenas prácticas en los entornos virtuales de enseñanza-aprendizaje. Revista Cubana de Educación Superior,34(3), 76- 88. Recuperado de http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0257- 43142015000300006&lng=es&tlng=es& Consultado el 15 de mayo de 2018
Guzmán, M. M., Moya, S. M., Peralta, Y. A., Pinilla, D. M., Torres, J. I., Ramírez, L. A., & Mejí, H. (2012). Buenas prácticas de E-Learning en la educación superior. Universidad de San Buenaventura. Bogotá: Universidad de San Buenaventura.
Hilera González, J. R., & Hoya Marín, R. (2010). Estandares ELearning: Guía de consulta. Alcalá, España: Universidad de Alcalá.
Nuñez, M. (2017). Aprendizaje instantáneo. Observatorio de innovación educativa. Tecnológico de Monterrey. Disponible en https://observatorio.itesm.mx/edu-bitsblog/2017/4/24/aprendizaje-instantneo/ Consultado el 30 de marzo de 2018.
PACE-UNED (2013) Glosario de términos curriculares para la Universidad Estatal a Distancia. San José, Costa Rica: UNED.
Orozco, Luis (2014). Estudio comparativo de los modelos de evaluación de la calidad del e-learning en el Sistema de Universidad Virtual de la Universidad de Guadalajara - México y propuesta complementaria. Universitat de Lleida.
Rodríguez, N., & Sierra, C. (2007). Experiencia de virtualización en la Pontificia Universidad Javeriana de Bogotá. Congreso observatorio para la Cibersociedad, conocimiento abierto y sociedad libre.
Sierra, H. (2009). Modelo pedagógico Humanista tecnológico de la Dirección Nacional de Servicios Académicos Virtuales UN Virtual. Obtenido de www.virtual.unal.edu.co/unv/portal/articles.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2020 Edgar Carmona Suárez , Lina Gallego Berrio , Adrián Alonso Arboleda